Menü
Existenzgründung_1280x285.jpg
Schließen
Serwis liczba

Serwis

48.782.402.999

WashTec Polska Sp. z o.o.

ul. Sienna 73

00-833 Warszawa

Telefon +48 782 402 999

Formularz kontaktowy:

Założenie firmy z myjniami samochodowymi – w ten sposób inwestycja będzie się opłacać

Jeśli rozważasz założenie firmy z myjniami samochodowymi, to powinieneś najpierw przemyśleć różne sprawy, aby twoja inwestycja opłaciła się, a koszty nabycia szybko się zamortyzowały. Poniżej zebraliśmy najważniejsze aspekty, abyś mógł zgodnie z planem uruchomić swój biznes.

1. Lokalizacja jest najważniejsza

Jak możesz dokładniej przeczytać w tym artykule  , lokalizacja myjni ma największe znaczenie dla sukcesu twojego przedsięwzięcia. Przykładowo, może być położona przy głównej drodze, idealnie w pobliżu ronda czy skrzyżowania, i z szerokim zjazdem zapraszającym do wjechania. Alternatywą jest bliskość dużych przedsiębiorstw czy firm spedycyjnych, które posiadają wiele pojazdów i regularnie je myją. Sprawdza się też lokalizacja w pobliżu stacji paliw, warsztatów czy centrów handlowych – tutaj trafisz na klientów, którzy i tak chcą się zająć swoimi samochodami lub umyć je, podczas gdy inni członkowie rodziny robią zakupy.

2. Znaleźć właściwy typ myjni

Dla różnych lokalizacji nadają się różne rodzaje myjni. Jaki typ myjni będzie właściwy w twoim przypadku, zależy od wielu indywidualnych czynników. Eksperci z firmy WashTec chętnie pomogą ci przy wyborze właściwej dla twojej lokalizacji myjni. Przeanalizują z tobą kwestie dotyczące różnych typów myjni, spodziewanych w twojej okolicy form zabrudzenia pojazdów oraz rodzajów pojazdów, które prawdopodobnie będą korzystać z twojej myjni. Oprócz tego będą chcieli dowiedzieć się czegoś o spodziewanej dziennej frekwencji, o planowanych godzinach pracy i twoim zdaniu na temat opcjonalnych programów mycia. Uwzględnione będą też takie aspekty, jak warunki klimatyczne w twojej okolicy. W oparciu o twoje informacje specjaliści będą mogli bardzo dokładnie ci doradzić, jakie myjnie nadawałyby się dla twoich celów.

3. Planowe podejście do finansowania

Po ustaleniu, jaki typ myjni byłby dla ciebie opłacalny, powinieneś zebrać różne informacje dotyczące zakupu. Zalicza się do nich umowa kupna lub dzierżawy działki, na której myjnia ma być postawiona, albo wyciąg z ksiąg wieczystych, jeśli działka już do ciebie należy. Oprócz tego ważne jest zgłoszenie działalności gospodarczej i biznesplan. Ten ostatni zawiera twoją dokumentację projektową, koncepcję całościowego finansowania wraz z kalkulacją rentowności oraz potwierdzenie finansowania przez bank firmowy. Oprócz tego potrzebny jest wyciąg z rejestru Schufa, czyli krajowego rejestru długów oraz oświadczenie o własnej sytuacji materialnej wraz z wykazem posiadanego majątku.

4. Wykorzystywanie różnych rodzajów reklamy

Najlepiej poinformować o istnieniu myjni jeszcze przed jej otwarciem – z okazji uroczystego otwarcia możesz na przykład ogłosić, że pierwszego dnia każdy klient za niewielką kwotę np. 5 euro może wypróbować nową myjnię. Kto będzie zadowolony i uzna obiekt za łatwo dostępny, chętnie przyjedzie ponownie.

Ale także w bieżącej działalności istnieje wiele możliwości marketingu, które powinieneś w pełni wykorzystać. Bliższe informacje na ten temat znajdziesz w tym artykule na temat ogólnego marketingu  oraz w tym artykule na temat marketingu on-line . Jeszcze raz najważniejsze sprawy w skrócie:

  • Zapewnij coś przyciągającego wzrok! Flagi, plakaty czy ciekawy billboard przyciągają spojrzenia na myjnię.
  • Reklama w regionalnych czasopismach i rozgłośniach radiowych oraz na publicznych planszach reklamowych w okolicy zapewni, że nikt cię nie zapomni.
  • Współpraca z innymi lokalnymi przedsiębiorcami, takimi jak ajenci stacji paliw czy właściciele warsztatów lub salonów samochodowych przysporzy ci dodatkowych klientów.
  • Rabaty i inne przyjazne klientom akcje można łatwo ogłaszać przede wszystkim przez media społecznościowe.

Wniosek: całościowe planowanie prowadzi do sukcesu

Jeśli już na wczesnym etapie planowania uwzględnisz wszystkie ważne aspekty dotyczące lokalizacji działki i potencjalnych klientów, możesz stworzyć szczegółowy i budzący zaufanie biznesplan. Plan ten, w połączeniu z zapewnionym finansowaniem, zapewni, że może się ziścić marzenie o własnym biznesie. Gdy tylko zapali się zielone światło dla realizacji, będzie potrzebna twoja kreatywność, aby w możliwie szerokim zasięgu rozpowszechniać informacje o twojej myjni, przyciągać klientów atrakcyjnymi warunkami cenowymi i związać ich z twoją firmą w długoterminowej perspektywie, dzięki dobrej jakości usług. Jeśli dobrze wszystko zrobisz krok po kroku, to otrzymasz w stosunkowo krótkim czasie zwrot kosztów zakupu, a myjnia zacznie przynosić zyski.

Write a comment

* Mandatory
I have read the full privacy policy on the Datenschutz page of WashTec AG. I agree to my data being used in connection with the publication of comments. The WashTec Group is entitled to send me newsletters and interesting information in future about the car wash business. This consent can be withdrawn for the future at any time and without stating reasons.