782.402.999
Jeśli chcesz otworzyć myjnię samochodową, najważniejsza jest lokalizacja: nawet najlepsza, najnowocześniejsza i najbardziej przyjazna dla klienta myjnia nie przyniesie zysków, jeśli nie będzie dobrze widoczna. Myjnia samochodowa musi być w miejscu łatwym i do znalezienia – ale to nie wszystko, co stanowi o dobrej lokalizacji.
Tam, gdzie jeździ dużo samochodów, w drodze jest również wielu potencjalnych klientów. Oznacza to, że lokalizację myjni samochodowej przy głównej drodze należy w zasadzie ocenić pozytywnie. Idealnie jest, gdy pojazdy są zmuszone do zwalniania na wysokości obiektu, na przykład przed skrzyżowaniem lub rondem. Za pomocą flag, dużych szyldów lub napisów na ścianach zwróconych w stronę ulicy możesz zwrócić na siebie uwagę potencjalnych klientów.
Drogi poprzeczne lub ulice w drugim rzędzie nie nadają się na lokalizację, jeśli nastawiasz się na ruch przelotowy. Nawet jeśli umieścisz na głównej drodze wyraźnie widoczne tablice z dokładnym, krótkim i łatwym do zrozumienia opisem dojazdu, to tylko kilka osób w drodze z A do B specjalnie skręci do myjni. Duże znaczenie ma to, czy myjnia samochodowa jest widoczna i czy można do niej bezpośrednio dojechać czy nie.
Gdy panuje duży ruch, samochody na terenie myjni mogą się korkować. Aby zapewnić możliwie płynny ruch musisz przygotować odpowiednio szerokie dojazdy i wyjazdy z terenu myjni. Przede wszystkim drogi dojazdowe powinny być, jeśli to możliwe, bezpośrednio dostępne z głównej drogi: jeśli kierowcy będą musieli raz czy dwa razy zawrócić, działa to raczej dezorientująco i osoby jeszcze nie całkiem zdecydowane przesuną mycie na inny termin.
Jeśli prowadzisz już stację paliwową lub warsztat samochodowy, możesz rozszerzyć działalność o myjnię samochodową. Każdy, kto jest w drodze, aby zająć się swoim samochodem, jest skłonny do tego, aby zafundować mu również mycie. Ponadto klienci mogą w ten sposób łatwo zapamiętać lokalizację: stacji paliwowej z myjnią samochodową nie zapomina się tak łatwo. Wizyta na myjni może stać się dla ludzi w okolicy łatwo rytuałem, który będą wykonywać na przykład w weekendy.
Każdy, kto nie jest w posiadaniu ani stacji paliwowa ani warsztatu, może przynajmniej zwrócić uwagę na to, żeby jedno lub drugie znajdowało się w bezpośrednim sąsiedztwie nowej myjni samochodowej. Tutaj korzystasz z bliskości innego biznesu i możesz wejść we współpracę z ich właścicielami: na przykład klienci stacji benzynowej mogą uzyskać zniżkę na twojej myjni, jeśli przedstawią paragon tankowania po sąsiedzku.
Możesz także zrobić dobry interes w strefach przemysłowych lub w innych częściach miasta z dużą liczbą większych firm: zwłaszcza w pobliżu firm spedycyjnych opłacalne są myjnie samochodowe dla dużych pojazdów, takich jak ciężarówki i autobusy. Również tutaj możesz przywiązać klientów, udzielając firmom rabatów ilościowych. To samo dotyczy firm, które posiadają flotę samochodów osobowych dla swoich pracowników.
W wielu większych, ale także średnich miastach, znajdują się centra handlowe lub place, na których usytuowanych jest wiele różnych sklepów i usługodawców. W takim sąsiedztwie myjnia samochodowa może się również opłacać: rodziny mogą tutaj wprowadzić podział pracy. Podczas gdy jeden partner robi zakupy lub załatwia inne sprawy, drugi może zająć się myciem samochodu.