Menü
header_blog_ger_09.jpg
Schließen
Serwis

782.402.999

WashTec Polska Sp. z o.o.

ul. Sienna 73

00-833 Warszawa

Telefon +48 782 402 999

Formularz kontaktowy

Co zrobić, żeby twoja myjnia była (bardziej) znana

Jeśli twoja myjnia samochodowa znajduje się przy bardzo ruchliwej ulicy i już dzięki temu faktowi możesz pozyskać wielu klientów, to masz szczęście ze swoją lokalizacją. Jednak zarówno w tym przypadku, jak i w mniej korzystnych lokalizacjach istnieje możliwość, żeby twoja myjnia stała się jeszcze bardziej znana. Jak to zrobić? Przede wszystkim za pomocą takich środków jak: “lokalna reklama”, “rzucająca się w oczy lokalizacja” i lokalna kooperacja”! Tutaj znajdziesz trzy pomysły na ten temat! 

1. Zwrócenie uwagi przez lokalną reklamę

W dziennikach czy tygodnikach możesz niewielkim kosztem zamieścić ogłoszenie, za pośrednictwem którego zwrócisz uwagę na swoją myjnię lub na akcje promocyjne. Ponadto dotrzesz w ten sposób nie tylko do mieszkańców swojego miasta, ponieważ gazety mają zazwyczaj większy zasięg. Ogłoszenia w prasie kościelnej lub stowarzyszeniowej również mogą być możliwością skutecznej i taniej reklamy. Albo wykup reklamę na autobusie miejskim lub innym środku publicznej komunikacji, jeśli przedsiębiorstwo komunikacyjne w twojej gminie oferuje taki program. W ten sposób twoja firma będzie wszechobecna w twoim otoczeniu, a nazwa firmy będzie dobrze znana nawet dzieciom. 

A czy myślałeś kiedyś o reklamie w lokalnej rozgłośni radiowej? Reklama w lokalnym radio czy telewizji może być tańsza niż ci się wydaje, a do tego dociera do tysięcy potencjalnych klientów. Zapytaj w rozgłośniach o ceny i zaplanuj część swojego budżetu na taki rodzaj reklamy – będziesz mile zaskoczony. 

2. Atrakcyjny obiekt musi być też dobrze widoczny

Podkreśl wygląd swojego obiektu. A może na przykład graffiti na ścianie budynku? Czyściutki samochód wyjeżdżający z połyskiem i kapaniem wody z myjni zawsze zapisuje się w pamięci. Spraw, żeby twój obiekt przyciągał uwagę. Oprócz znakomitego wyposażenia myjni także otoczenie powinno odpowiadać poziomowi twoich usług:

  • Postaraj się, żeby twoją myjnię można było możliwie najłatwiej znaleźć i rozpoznać. W reklamie podaj klientom jakiś znak umożliwiający rozpoznanie, taki jak skrzyżowanie, rzucający się w oczy znak lub symbol (jak na przykład “myjnia przy rondzie” lub “myjnia z flagami”), który klienci mogą łatwo zapamiętać. 
  • Na tablicach spacje między literami winny wynosić 20 do 40 % wielkości liter albo mieć szerokość podobną do połowy litery “O”. W ten sposób czytelność liter poprawia się o 25 %. 
  • Stosuj jasne, widoczne i profesjonalnie wyglądające tablice, żeby zwrócić uwagę klientów na twoje produkty i usługi. 
  • Nie zakładaj, że klienci znają już twoją ofertę. Co jakiś czas zmieniaj tablice, aby nie wystąpił efekt przyzwyczajenia i klienci nie zaczęli ignorować twoich napisów. 
  • Przyciągaj uwagę i zwabiaj ciekawskich, żeby poznać ich osobiście. To duży krok w kierunku popularności i lojalności klientów. Pomocne jest również, gdy stale będziesz wystawiał tablicę z napisem “Otwarte”, gdy twoja myjnia pracuje. Często taka tablica tylko potwierdza tylko to, co i tak jest oczywiste. Jednak wielu doświadczonych przedsiębiorców jest przekonanych, że bez takiej tablicy potencjalni klienci po prostu pojadą dalej, jeśli nie zobaczą ruchu w obiekcie.

3. Ręka rękę myje

Kooperacja i wzajemna reklama z lokalnymi firmami może zwiększyć obroty. 

  • Umieść swoją reklamę na przykład u piekarza albo zaoferuj rabat na program mycia za kupno przewodnika w lokalnej księgarni. 
  • Przystępuj do zrzeszeń: członkowie zrzeszeń często się wzajemnie wspierają. Oprócz tego możesz zdobyć kontakty z innymi małymi firmami i czołowymi osobistościami w otoczeniu. Lub sponsoruj imprezy pożytku publicznego albo poproś stowarzyszenia charytatywne o sprzedaż bonów upominkowych na mycie w twojej myjni, w ramach zbiórek pieniędzy.
  • Wspieraj lokalną drużynę sportową na przykład przez nadruki na koszulkach czy dresach. To przynosi pozytywny rozgłos, a nazwa twojej firmy jest stale na ustach innych.

Bądź stałym tematem dla wszystkich w okolicy

Jeśli twoja myjnia samochodowa nie leży bezpośrednio przy przelotowej ulicy, to większość twoich klientów musi pochodzić z najbliższej okolicy. Dlatego też musisz dokładać wszelkich starań, aby twoje nazwisko było szeroko znane i budziło jak najlepsze skojarzenia. Reklamując się w lokalnych mediach i w mieście sprawisz, że twoje nazwisko zacznie być znane. Jeśli twoja myjnia oferuje coś specjalnego, to klienci o tym mówią (“A to ten z tym pięknym zdjęciem samochodu, co?”). Skojarzenie twojego nazwiska (albo nazwy twojej firmy) także ze szczodrymi gestami albo uczestnictwo w sąsiedzkiej kooperacji przynosi pozytywne skutki: Klienci kojarzą z tobą coś dobrego i chętnie korzystają z twoich usług! 

Więcej na temat, jak z powodzeniem przywiązać klientów do twojej myjni, dowiesz się tutaj!