Menü
header_blog_ger_06.jpg
Schließen
Serwis

782.402.999

WashTec Polska Sp. z o.o.

ul. Sienna 73

00-833 Warszawa

Telefon +48 782 402 999

Formularz kontaktowy

Tak przywiążesz klientów do swej myjni

Obojętnie, czy dopiero teraz otwierasz swoją myjnię samochodową czy też prowadzisz ją z powodzeniem już od dłuższego czasu: dla biznesu ważne jest duże grono klientów. Lojalni klienci generują regularne przychody. Ale jak zdobędziesz lojalność swoich klientów? Istnieje wiele możliwości, które możesz wykorzystać w swoim biznesie.

Rabaty i specjalne akcje promocyjne

  • Popularnym środkiem pozyskania lojalności klienta są karnety na 10 myć, które klient może kupić za cenę dziewięciu pojedynczych myć. Alternatywnie możesz do każdego karnetu na 10 myć dawać jedno mycie gratis. 
  • Inną możliwość stanowią karty lojalnościowe: zaoferuj swoim stałym klientom kartę myjni, na której mogą zgromadzić środki w „portmonetce“ i w ten sposób uzyskiwać rabaty. Stali klienci korzystający z kart z elektroniczną portmonetką generalnie płacą przy każdym programie mycia o 50 centów mniej i natychmiast otrzymują zniżkę, jeśli załadują na kartę kwotę 50 euro. Spraw, żeby twoja oferta dla stałych klientów była jak najbardziej atrakcyjna: wszyscy klienci, którzy doładują kartę wysoką sumą 200 euro, stają się na przykład członkami „złotego klubu klientów“ i w ten sposób otrzymują szczególne usługi i oferty. Daj swoim stałym klientom w dniu urodzin specjalną zniżkę w formie naturalnego rabatu – na przykład bezpłatną konserwację podwozia. Alternatywnie możesz podarować po prostu jedno darmowe mycie. W ten sposób zaoferujesz swoim klientom wartość dodaną i przywiążesz ich do swojej myjni. Przy kasie ułóż materiały reklamowe i wnioski o członkostwo w klubie klienta i każ kasjerom informować o tym.
  • Różne akcje promocyjne związane z myciem, takie jak na przykład programy sezonowe są zdecydowanie możliwością przywiązania klientów. Możesz na przykład w okresie przed Bożym Narodzeniem wynająć stoisko w galerii handlowej, gdzie będziesz sprzedawać bony upominkowe. Albo też osobom, które właśnie kupiły nowy samochód, zaoferuj darmowe mycie albo przynajmniej zniżkę, aby mogli przetestować twoje usługi. Większość dealerów samochodowych będzie się cieszyć z możliwości przekazania takiego upominku reklamowego, a dumni posiadacze nowych pojazdów zaraz przyzwyczają się do mycia swoich samochodów u ciebie.
  • Dobrą możliwością przywiązania klientów są rabaty ilościowe dla przedsiębiorstw z flotami samochodów, dla wypożyczalni samochodów czy salonów samochodowych. Tacy klienci są szczególnie pożądani, ponieważ przyjeżdżają regularnie na myjnię i nie mają na to wpływu, ani pory roku, ani warunki pogodowe. Koniecznie utwórz kartotekę klientów, w której będziesz zapisywać preferencje tych kluczowych klientów. Dane te wykorzystasz do ukierunkowanych akcji reklamowych. W ten sposób klienci zauważą, że są traktowani zupełnie indywidualnie i z szacunkiem i pozostaną ci wierni.

Rabaty są piękne i dobre – jest wiele osób, które można zwabić do określonej lokalizacji przez zniżki. Jednak jest też inna zasada, której możesz przestrzegać. Pokaż swoim klientom, że istnieją inne sposoby! Kto się dobrze czuje, ten chętnie powróci.

Upominki reklamowe i dodatkowy serwis

  • Oprócz znakomitej jakości usług mycia, występuje jeszcze wiele innych czynników, które mają wpływ na to, czy klient myjni jest zadowolony i czy będzie do ciebie regularnie powracał. Rozszerz swoje usługi, aby dać klientowi wartość dodaną, jakiej nie otrzyma w tej formie w żadnej innej myjni. Na przykład każdemu klientowi, który wybierze program mycia premium, podaruj ściereczkę do czyszczenia, którą może w każdej chwili wymienić u ciebie na świeżą. Albo damowe worki na śmieci i chusteczkę do szyb? Żeby jednak taka usługa nie kosztowała więcej niż przynosi, powinieneś najpierw zapytać klienta, czy chciałby skorzystać z tej możliwości. 
  • Oprócz materiałów reklamowych jest wiele innych usług, które możesz wykorzystać w celu przywiązania klientów: jeśli w twojej myjni jest też trzepak do dywaników i odkurzacz, to możesz swoim klientom zaoferować tę usługę bezpłatnie jako dodatek do mycia. 
  • Zwłaszcza na myjniach samoobsługowych klienci przebywają długo, niezależnie od pory roku. A co by było jeśli postawiłbyś jeszcze dla klientów automat z kawą lub napojami? Często są to drobiazgi zapewniające, że klienci dobrze się czują w takim obiekcie. Wykorzystaj te małe rzeczy dla swojego biznesu.
  • U wielu klientów natarczywa mentalność sprzedawcy raczej nie sprawia dobrego wrażenia. Odróżnij swoje przedsiębiorstwo od masy innych przez zachęcenie pracowników do mówienia klientom prawdy o tym, czy potrzebują oni określonych usług czy też nie. W ten sposób będziesz wiarygodny i wart zaufania. 
  • Możesz też dać swoim klientom możliwość wyrażenia opinii przez organizowanie ankiet na temat zadowolenia i brać na serio wyrażane sugestie. Jeśli klient będzie miał wrażenie, że liczysz się z jego opinią, to będzie ci wdzięczny i przyjedzie do twojej myjni, aby umyć auto. 
  • Niepewnych klientów możesz przekonać na przykład proponując im, że sam wprowadzisz ich samochód do myjni. W ten sposób zapobiegniesz wypadkom, które mogą spowodować wystraszeni klienci, i zaoferujesz im prawdziwą wartość dodaną.

Ale i najlepsza usługa niewiele daje, jeśli twoi klienci nic o niej nie wiedzą. Dlatego opracuj strategie, za pomocą których będziesz mógł zwrócić na siebie uwagę klientów. Oprócz tego nie wszystko udaje się zawsze w 100 procentach. Jeśli zdarzy się jakiś błąd, to musisz szybko, pewnie i uprzejmie zareagować. W ten sposób możesz zawsze zamienić krytyczną sytuację w sukces. 

Kompleksowa informacja i zarządzanie błędami

Niezależnie od tego, jaką możliwość ostatecznie wybierzesz: przejrzysta komunikacja jest zawsze ważna! Informuj swoich klientów nie tylko o akcjach, kartach lojalnościowych i serwisie, lecz także o swojej myjni samochodowej i możliwych programach. Regularnie aktualizuj swoją stronę internetową i rozdawaj ulotki, które w zrozumiały sposób objaśniają szczególne zalety twojej myjni lub programy mycia. 

Jeśli jakiś klient jest niezadowolony i narzeka, ty musisz być uprzejmy i konstruktywny. Nawet niezadowolonych klientów można zmienić w stałych klientów, jak to pokazuje poniższy prawdziwy przykład: na myjni samoobsługowej zepsuła się lanca. Klient myjni był na tyle niezadowolony z zapłaconego mycia samochodu, że napisał do właściciela e-mail i oświadczył, że nigdy nie będzie już mył swojego samochodu w tym obiekcie. W reakcji na to właściciel myjni wyraził ubolewanie z powodu tego nieudanego mycia i zaoferował klientowi bezpłatne mycie w swoim obiekcie albo zapłacenie za mycie w wybranej przez klienta myjni. Szybka, uprzejma i profesjonalna odpowiedź właściciela spowodowała, że niezadowolony klient dał tej myjni drugą szansę i faktycznie został jej stałym klientem.