782.402.999
Jesteś doskonale przygotowany do prowadzenia codziennego biznesu, stosujesz tylko najwyższej jakości ekologiczne środki chemiczne i masz zespół ludzi, który zapewni doskonałą obsługę klienta? Teraz tylko muszą przyjść klienci. Najlepiej przyciągniesz ich ciekawą koncepcją marketingową. Ważne jest, abyś od początku wzbudził zainteresowanie klientów i podtrzymywał ich zainteresowanie przez dobrą obsługę i ekscytujące akcje promocyjne.
Już tylko kilka tygodni do otwarcia myjni – nadszedł czas, abyś stał się aktywny! W końcu tylko ci klienci, którzy będą wiedzieć o istnieniu nowej myjni, zajrzą z ciekawością do ciebie. Dlatego też ważne jest podjęcie właściwych działań: uruchom lokalną reklamę. Może to być ogłoszenie w miejscowej gazecie, które ukaże się kilka razy do czasu otwarcia myjni, reklama radiowa w lokalnej rozgłośni albo też reklama plakatowa na dużym rondzie przed centrum handlowym albo przed dworcem kolejowym. Informacja jest zawsze taka sama: nowa myjnia – data – miejsce – serdeczne zaproszenie – specjalne rabaty na start. Reklama nie jest przeładowana, ale zawiera wszystko, co najważniejsze.
Za pomocą flag lub tablic, które są widoczne już z daleka, informujesz o swojej lokalizacji przejeżdżających potencjalnych klientów. Strzałkami możesz oznakować wjazd na swoją myjnię. Jeśli uzyskasz pozwolenie od miasta, możesz też ustawić przy drodze tablice, które poinformują kierowców, że na przykład po 200 metrach muszą skręcić w lewo, aby dojechać do twojej myjni. Takie oznakowanie daje podwójnie pozytywny efekt: kto jest w drodze do ciebie, ten wygodnie dotrze na miejsce. Kto nie wybiera się do ciebie, zostanie poinformowany o możliwości umycia auta i rozważy tę możliwość albo zapamięta twój obiekt, aby później z niego skorzystać. Bliższe informacje na temat oznakowania i działań marketingowych na start znajdziesz także w tym artykule.
Nie ma pewności, że wszyscy potencjalni klienci z twojej okolicy czytają gazety, słuchają radia albo przypadkowo przejeżdżają w pobliżu twojej myjni. Do tych ewentualnych klientów możesz dotrzeć na przykład przez Internet:
Z wyjątkiem Map Google wszystkie te możliwości wymagają jednak nieco pracy: strona internetowa powinna być rozpoznawalna, zarówno pod względem szaty graficznej jak i barw firmowych, ale także dzięki zdjęciom lub filmikom umieszczonym na stronie. To samo dotyczy Facebooka. W obu przypadkach musisz pamiętać o natychmiastowym umieszczaniu wszystkich akcji promocyjnych i zmian, aby twoi klienci nie otrzymywali sprzecznych informacji w Internecie. Istnieje również możliwość zaoferowania swoim klientom biuletynu i bieżącego informowania osób zainteresowanych przez listy mailingowe.
Ogłoszenia w Google możesz dostosowywać w zależności od pory roku lub akcji. Zawężając grupę docelową i ogłoszenia testowe dowiesz się też, kiedy i na jak długo opłaca się emitowanie reklamy dla konkretnej grupy użytkowników. Tutaj znajdziesz dalsze informacje na ten temat.
Ludzie lubią otrzymywać prezenty. Możesz wykorzystać ten fakt, aby stale i w miły sposób przypominać klientom o swojej myjni. Dobrymi drobnymi upominkami są na przykład:
Które z tych drobnych prezentów w jaki sposób działają, dowiesz się w tym artykule. Z zasady chodzi o to, aby stale przypominać klientom o twojej myjni w pozytywny sposób.
Dzięki specjalnym zniżkom uda ci się przyciągnąć klientów o różnym charakterze. Klienci spontaniczni przyjadą zaraz po pracy, jeśli na krótko zaoferujesz rabat popołudniowy i ogłosisz to na swojej stronie internetowej i na Facebooku. Natomiast tych, którzy lubią systematyczność i często myją swój samochód, przyciągniesz takimi ofertami, jak rabat procentowy na określoną ilość usług mycia albo co dziesiąte bezpłatne mycie. Ale możesz także zwabić osoby lubiące planowanie przez zaoferowanie na początku każdego sezonu lub na specjalne okazje akcji rabatowych na najważniejsze programy mycia. Bądź kreatywny! Klienci będą Ci wdzięczni.
Bez reklamy nie ma klientów – ten rachunek jest prosty. Obecnie istnieje wiele sposobów na zwrócenie uwagi na twoją myjnię. Zwłaszcza na początku dbaj o regionalną reklamę i oznakowanie oraz nigdy nie zapomianaj o starannym utrzymywaniu swojej obecności w Internecie. Przyciągaj potencjalnych klientów w określonych terminach ekscytującymi ofertami, wynagradzaj wierność i stale dbaj o codzienną pamięć klientów, rozdając drobne upominki. W ten sposób zdobędziesz i utrzymasz zainteresowanie swoich klientów.