Menü
header_blog_ger_gr_10.jpg
Schließen
Serwis

782.402.999

WashTec Polska Sp. z o.o.

ul. Sienna 73

00-833 Warszawa

Telefon +48 782 402 999

Formularz kontaktowy

Ustalanie cen za mycie samochodów: na co musisz uważać

Im więcej możesz zarobić na myjni, tym lepiej dla ciebie. Im niższą możesz ustalić cenę, tym lepiej dla klienta. Tak więc występują tutaj absolutnie sprzeczne interesy. Jak najlepiej ustalić cenę, zależy zatem od wielu różnych czynników.

Bieżące koszty muszą być pokryte

Ustalenie cen na myjni zależy od różnych czynników. Przede wszystkim ważne jest, aby pokryć bieżące wydatki: Ile płacisz miesięcznie za

  • wodę
  • prąd
  • chemię do mycia
  • personel
  • prace konserwacyjne
  • reklamę

Wydatki te muszą zostać pokryte, aby myjnia była w ogóle opłacalna.

Koszty zakupu i kredyty

Tylko nieliczni otrzymują myjnię jako darowiznę lub spadek. Jeśli zaciągnąłeś pożyczkę na sfinansowanie działki i myjni, będziesz musiał spłacać ją co miesiąc wraz z odsetkami. Musisz dodać tę kwotę co miesiąc wydatków, które ponosisz na koszty bieżące. Obie te kwoty w sumie pokazują, ile musisz co najmniej zarobić w miesiącu, aby pokryć wydatki na samą myjnię. Do tego dochodzą twoje koszty utrzymania.

Ilu masz klientów?

Policz, ilu klientów odwiedza twoją myjnię samochodową (lub prawdopodobnie będzie ją odwiedzało, jeśli jeszcze jesteś w fazie kalkulacji). Liczba ta zależy od lokalizacji myjni, liczby właścicieli samochodów mieszkających w okolicy, sytuacji konkurencyjnej i jakości twojej reklamy. Sprawdź, jakie programy mycia są wybierane najczęściej. Na tej podstawie możesz przekalkulować różne ceny za różne programy mycia i dowiedzieć się, jakie drobne zmiany miałyby dla ciebie największe znaczenie w skali miesięcznej.

Jak wyglądają ceny konkurencji?

Ile pieniędzy możesz lub powinieneś zarabiać miesięcznie, to tylko jeden z aspektów ustalania cen. Innym wyznacznikiem są ceny konkurencji. Jeśli w okolicy znajdują się inne myjnie samochodowe, które podcinają twoje ceny, wielu klientów będzie je preferować. Dlatego nie możesz być znacznie droższy niż inni (jeśli z drugiej strony nie oferujesz bardzo specjalnych usług, które również powodują wyższe koszty). Dowiedz się wcześniej, odwiedzając inne myjnie samochodowe w okolicy lub sprawdzając ich ceny w Internecie.

Akcje rabatowe i specjalne ceny muszą być możliwe

Na początku działalności lub w specjalnych porach roku dobrze jest rozdawać kupony lub udzielać zniżek na niektóre programy mycia, które będą szczególnie poszukiwane w ciągu najbliższych kilku miesięcy (jak np. mycie podwozia po zimie). Ale to działa tylko wtedy, jeśli masz jeszcze pewne pole manewru, zanim zacznisz dopłacać do myjni zamiast na niej zarabiać. Powinieneś również zastanowić się na przykład nad możliwością wprowadzenia zeszytów do stemplowania, na podstawie których klient po dziesięciu myciach otrzyma jedno za darmo – bądź też nad rodzajem bezpośredniego abonamentu, w ramach którego klient zapłaci procentualnie nieco mniej. Tak więc cena będzie dla niego trochę niższa, ale jesteś pewien, że masz stałego klienta. Ten rodzaj zachęty może zapewnić, że więcej klientów zdecyduje się korzystać z twojej myjni samochodowej w dłuższej perspektywie.

Jasna i przejrzysta komunikacja

Po ustaleniu cen należy je wyraźnie pokazać. Ustaw na zewnątrz myjni  dobrze widoczną tablicę z cenami, wyłóż również w sklepie (jeśli go posiadasz) cennik myć. Również na stronie myjni samochodowej i na Facebook-Seite powinieneś umieścić cennik w dobrze widoczny sposób. Zadbaj o to, żeby zniżki i ceny specjalne były dobrze rozpoznawalne w trakcie przeprowadzania akcji rabatowych lub promocyjnych. Szczególnie uważaj na to, żeby wszędzie pokazywać ewentualne zmiany cen – myjnia samochodowa, która podaje różne informacje na temat cen nie wbudza zaufania.

Ustalając ceny pamiętaj, że muszą być one wystarczająco wysokie, abyś mógł spłacić pożyczki, pokryć koszty bieżące i zarobić na życie. Przeprowadzając regularnie akcje rabatowe lub oferując specjalne ceny dla stałych klientów możesz ich związać na dłużej ze swoją myjnią samochodową. Ważne jest, aby ceny były dobrze widoczne i wszędzie jednakowe.